Кіру
AA+
AA+
+7 (777) 777-77-77

Notice: Undefined index: headerType in /var/www/vhosts/kst-sad9.edu.kz/httpdocs/templates/shkola_it/html/mod_btn/authMobileDropdown.php on line 20
Вход в аккаунт kz

Қараша, 2022ж.

 

Тәрбиешілерге кеңес беру

«Балалардың денсаулығын сақтау мен ынталандырудың заманауи технологиялары»

 

Дайындады:

Дене шынықтыру нұсқаушысы Керлин И.В.

 

«Балалар ересектер сияқты дені сау және мықты болғысы келеді, тек балалар бұл үшін не істеу керектігін білмейді. Оларға түсіндіріңіз, олар қорғалады» Януш Корчак

Денсаулық-бұл аурудың немесе физикалық ақаулардың болмауы ғана емес, толық физикалық, психикалық және әлеуметтік әл-ауқат жағдайы. (Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымы)

Қазіргі балалардың дене дамуының жеткіліксіз деңгейіне байланысты денсаулық сақтау технологияларын қолдану арқылы МДҰ-да қозғалыс режимін жетілдіру қажеттілігі туындады.

Денсаулық сақтау технологиясы-бұл мектеп жасына дейінгі баланың оқуы мен дамуының барлық кезеңдерінде денсаулығын сақтауға бағытталған білім беру ортасының барлық факторларының өзара байланысы мен өзара әрекеттесуін қамтитын шаралар жүйесі.

Сауықтыру технологияларын таңдаудағы негізгі негіз «зиян келтірмеу» қағидаты болып табылады, яғни білім беру қызметіндегі педагогикалық және сауықтыру әсерлерінің барлық түрлері баланың денсаулығы мен дамуы үшін олардың қауіпсіздігін ескере отырып таңдалады. Тікелей білім беру қызметінде қолданылатын денсаулықты сақтау және ынталандыру технологиялары өте маңызды рөл атқарады.

Мұндағы мұғалімнің мақсаты-сауықтыру бағытындағы білім беру қызметін құру. Яғни, процестің білім беру компонентін бұзбай, денсаулықты сақтау және ынталандыру технологияларын қолдануға баса назар аудара отырып, білім беру қызметін ұйымдастыру. Білім беру процесінде балалардың психофизикалық мүмкіндіктері мен денсаулық жағдайын ескере отырып, сабақтарға жүктемені бөлу керек. Әр бала өзінің дайындығын, денсаулық тобын ескере отырып, оңтайлы жүктеме алуы керек. Сондай-ақ, тәрбиешілердің міндеті-дене шынықтыруға деген қызығушылықты, салауатты өмір салтына деген қажеттілікті дамыту.

Денсаулықты сақтау және ынталандыру технологиялары:

❖ Ритмопластика. Сабақ барысында балалар музыкалық есту қабілетін, чувствоақ сезімін, икемділік пен икемділікті дамытады, дұрыс қалып қалыптасады. Көркемдік құндылыққа, физикалық белсенділіктің мөлшеріне және оның баланың жас ерекшеліктеріне сәйкес келуіне назар аударылады.

 Динам динамикалық үзілістер немесе физикалық минуттар балалардың шаршауына қарай 2-5 минуттан білім беру қызметі кезінде өткізіледі және келесі функцияларды орындайды: ойын-сауық, релаксация, коммуникативті, тәрбиелік, оқыту, дамыту, түзету, емдеу-профилактикалық.

❖ Ашық және спорттық ойындар күн сайын дене шынықтыру - білім беру іс-әрекетінің бөлігі ретінде, сондай-ақ серуендеуде, топтық бөлмеде-шағын, орташа ұтқырлық деңгейінде өткізіледі. Ойындар баланың жасына, оны өткізу орны мен уақытына сәйкес таңдалады.

❖ Релаксация-бұл күшті тәжірибеден немесе физикалық күш-жігерден кейін шиеленісті жеңілдету нәтижесінде пайда болатын тыныштық, релаксация күйі. Бұл әсіресе қазіргі білім беру процесінде, балалар белсенді ақыл-ой белсенділігі мен онымен бірге жүретін эмоционалды тәжірибе болған кезде байқалады. Босаңсыған, қозған, Мазасыз балалар байсалды, сергек және шыдамды болады. Тежелген, қатайған, летаргиялық және ұялшақ балалар өз сезімдері мен ойларын білдіруде сенімділікке, сергектікке, еркіндікке ие болады.

❖ Саусақ гимнастикасы жеке немесе балалардың кіші тобымен күнделікті өткізіледі. Ұсақ моториканы жаттықтырады, сөйлеуді, кеңістіктік ойлауды, зейінді, қан айналымын, қиялды, реакция жылдамдығын ынталандырады. Бұл барлық балаларға пайдалы, әсіресе сөйлеу проблемалары бар. Ол кез-келген ыңғайлы уақытта жүзеге асырылады.

❖ Көзге арналған гимнастика кез-келген бос уақытта визуалды жүктеменің қарқындылығына байланысты жүзеге асырылады, көз бұлшықеттерінің статикалық кернеуін жеңілдетуге көмектеседі, қан айналымы көздің кейбір ауруларының дамуына жол бермейді, миопия мен алыстан көрудің алдын алады. Оны өткізу кезінде көрнекі материал, мұғалімнің көрсетілімі қолданылады.

❖ Тыныс алу гимнастикасы дене шынықтыру-сауықтыру жұмыстарының әртүрлі түрлерінде жүргізіледі. Балаларда дененің барлық тіндерінде оттегі алмасуы белсендіріледі, бұл оның жұмысын қалыпқа келтіруге және оңтайландыруға ықпал етеді, баланың денсаулығы, оның физикалық және психикалық белсенділігі көбінесе тыныс алуға байланысты. Тыныс алу жаттығулары балаларды қатайтуда үлкен рөл атқарады. Білім беру іс-әрекетінде білім беру процесіне органикалық түрде тоқылған жеке қол жетімді жаттығулар қолданылады. Негізінен бұл жаттығулар мұрынмен тыныс алуға негізделген. Өкінішке орай, кейбір балалар аузынан дем алады. Егер балалар мұрын арқылы тыныс алмаса, онда олар жеткілікті ақыл-ой дамымайды, өйткені мұрынмен тыныс алу мұрын-жұтқыншақтағы барлық мүшелердің жүйке ұштарын ынталандырады.

❖ Сергітетін гимнастика күн сайын 5-10 минуттық ұйқыдан кейін жүзеге асырылады, оның кешеніне керуетте ояту үшін жаттығулар, жалпақ аяқтарды түзету жаттығулары, дұрыс қалыпқа тәрбиелеу, толық жуыну кіреді.

❖ Кинезиологиялық жаттығулар-жарты шарлар ақпарат алмасқанда, олардың жұмысы синхрондалған кезде жарты шар аралық өзара әрекеттесуді белсендіруге мүмкіндік беретін қозғалыстар кешені. Кинезиологиялық жаттығуларды жүйелі қолдану барысында бала жарты шар аралық байланыстарды дамытады, есте сақтау қабілеті мен зейінін жақсартады, эмоцияларын басқаруда айтарлықтай прогресс бар. Балаларға қарқынды жүктеме болған жағдайда тәрбиеші жұмысты кинезиологиялық жаттығулардан бастай алады.

Денсаулықты сақтау және ынталандыру технологияларын қолдану арқылы балалар денсаулығын сақтауға және нығайтуға тұрақты оң мотивация алады. Сонымен қатар, балалар танымдық іс-әрекетке үлкен қызығушылықпен қатысады, табанды, Мұқият болады, ұзақ уақыт жұмыс істейді және материалды жақсы сіңіреді.

Осылайша, қарастырылған технологиялардың әрқайсысының сауықтыру бағыты болуы өте маңызды, ал кешенде қолданылатын Денсаулық сақтау қызметі баланың салауатты өмір салтына, толыққанды дамуына тұрақты мотивация қалыптастырады.